S-O-R model
2023. 2. 11. 08:58ㆍ공부/경영학도의 경제공부
728x90
반응형
SMALL
Mental Processing, 우리가 어떻게 생각하는지에 대한 파트.
들어가면서 S-O-R model에 대해 배웠다.
buying behavior of the consumer -> depends on the S-O-R model.
S-O-R model
Stimulus-Organism-Response model.
(자극-유기체-반응, 유기체인 감정이 자극을 매개하여 행동 반응을 이끌어낸다)
before purchase, these 3 steps are always completed.
Stimulus
i.e., a certain perceived cue
e.g., website with an attractive design
Organism
i.e., cognitive and affective(unobservable mechanism)
e.g., exciting shopping experience referred to as the flow experience
Response
i.e., behavioral(observable) action
e.g., purchase intention and consumer satisfaction
728x90
반응형
LIST
'공부 > 경영학도의 경제공부' 카테고리의 다른 글
Mental representations and learning (0) | 2023.02.14 |
---|---|
System 1 and System 2 (0) | 2023.02.11 |
Information Variety 정보의 다양성/극대화자와 만족자(Maximizer and Satisficer) (0) | 2023.02.11 |
소비자심리학 👉 how retailers compete for our mindsets (0) | 2023.02.11 |
Halo Effect(후광 효과)와 Hindsight Bias(사후 확신 편향) (0) | 2023.02.10 |