소비자심리학 👉 how retailers compete for our mindsets

2023. 2. 11. 05:35공부/경영학도의 경제공부

728x90
반응형
SMALL

소비자의 의사결정과정

 

Decision-making Process

wikimedia commons

Screening -> Processing -> Choice

문제인식 -> 정보탐색 -> 대안찾기 및 평가 -> 구매 -> 구매 후 행동

 

Classic Utility maximization paradigm

consumers search for the best option until the expected marginal gains from search = the expected marginal costs.

(고전경제학의 모습. 자원을 효율적으로 활용하고자 하는, 합리적이고 이기적인 인간)

검색을 통해 기대하는 한계 이익 = 예상되는 한계 비용 이 될 때까지 계속해서 최상의 옵션을 찾기 위해 검색한다.

 

👇

 

Modern retail environment

-> Alternatively, consumers search until they find the new information that they receive doesn't add substantial new insight compared to the previous results.

이전 결과와 차이(이익 등)를 따져서 별 차이가 없을 때까지 검색한다.

NOWADAYS: marketing has become the dominating skill for most companies, organizations but also increasingly individuals. 

retail에게 마케팅은 지배적이 되었다.

 

what information consumes = the attention of its consumers.

e.g., dating apps/platforms

 

728x90
반응형
LIST