소비자심리학 👉 how retailers compete for our mindsets
소비자의 의사결정과정
Decision-making Process
Screening -> Processing -> Choice
문제인식 -> 정보탐색 -> 대안찾기 및 평가 -> 구매 -> 구매 후 행동
Classic Utility maximization paradigm
consumers search for the best option until the expected marginal gains from search = the expected marginal costs.
(고전경제학의 모습. 자원을 효율적으로 활용하고자 하는, 합리적이고 이기적인 인간)
검색을 통해 기대하는 한계 이익 = 예상되는 한계 비용 이 될 때까지 계속해서 최상의 옵션을 찾기 위해 검색한다.
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Modern retail environment
-> Alternatively, consumers search until they find the new information that they receive doesn't add substantial new insight compared to the previous results.
이전 결과와 차이(이익 등)를 따져서 별 차이가 없을 때까지 검색한다.
NOWADAYS: marketing has become the dominating skill for most companies, organizations but also increasingly individuals.
retail에게 마케팅은 지배적이 되었다.
what information consumes = the attention of its consumers.
e.g., dating apps/platforms